خانومی و قوقول

روزمرگیهای زندگی قشنگ ما

خانومی و قوقول

روزمرگیهای زندگی قشنگ ما

افطاری

 پینوشت دارد:

 

از نظر روحی خیلی بهتر شدم.

البته هفته پیش با قوقول سر موضوعی ، بد درگیر شدیم و دعوا و ووو  کردیم ولی الان اوضاع خوبه.

تو مورد خاصی که پیش اومده بود از ته دل حق رو به قوقول میدادم ولی اصلا از برخورد و نوع کلامش اونقدر حرصم گرفت که بهش نگفتم حرفش رو قبول دارم.چون شرایط خاص بود.

از اونور هم می دونستم از سمتی خیلی تحت فشاره و حرف بی ربط هم نمی زنه ولی کاری که کرد اصلا یادم نمیره حتی اگر صبار بگه به خاطر اون عکس العمل ببخشید.

در هر صورت موضوع تموم شد و منم سعی کردم با یک کار دیگه بهش بفهمونم که ناراحتی و فشار روحی اون مال منم هست و اونو درک میکنم.حالا تا چقدر متوجه شده باشه دیگه نمی دونم.

این هفته 5 شنبه برای افطار کلی مهمون دارم.

ماماخونواده قوقول و مادربزرگش و 2 تا از خا لهاش که جمعا میشن 11 نفر و با خودمون 13 نفر.خوب خونه هم 75 متر بیشتر نیست و منم اهل سفره انداختن نیتم و میز نهارخوری هم 6 نفره است و 2 تا صندلی اپن میشه 8 تا !!!!!

امروز باید بریم کلی خرید کنیم که فردا وقت نمیشه.

افطار که شامی درست میکنم و سبزی و حلیم و پنیر و خامه و مربا و از این چیزا.

برای شام هم خواهر قوقول لازانیا خواسته که درکنارش پلو یونانی و خورشت بادمجون وسالاد کلم هم میذارم.

دلم می خواست مامان اینا حتما یک شب افطار پیشم بیان که به مامان که گفتم گفت راه دوره و شب دیر میشه و ...شما بیاین

ولی خوشبختانه بابا و مامان روز 1 شنبه جایی کار داشتن و کارشون زود تموم شد.قوقول هم منتظر بسته پستی بود و خونه بود.رفتن خونه ما و خواهری هم از جیی برگشت خونه ما. منم سر راه که قوقوا اومد دنبالم حلیم گرفتم و نون بربری و شام هم ماارونی درست کردم و خوشبختانه یک شب افطار پیشمون بودن.

خدا رو شکر 2 تا وام خودرو درست شد و یکیشو گرفتیم و دومیش رو هم تا آخر هفته پرداخت میکنن.

فقط میمونه اگر توی  سایپا  نشه حواله رو بفروشیم ماشینها رو باید تحویل بگیریم و بفروشیم که خود پروسه ای بس عظیم دارد.هر چی صلاحه.

دلم یک مسافرت 2 نفره می خواد.دیروز به قوقول گفتم میگه بزار ، ن م ا ی ش گ ا ه  برق تو بهمن ماه بریم دبی.

 شایدم با این شرکتی که خودمون 2 تا بصورت آنلاین ( از طریق نت  و تلفن چون تو اصفهانه‌ ) کار میکنیم بازدید از هند داشته باشیم تا آخر سال که هزینه بلیط و هتل با اوناست و بقیه هزینه هاشو خودمون پرداخت کنیم. نمی دونم شاید هیچ کدوم هم نشه اصلا.

الان یک لیس از مواد و لوازم مورد نیاز مهمونی فردا نوشتم وای کلی شده. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 

پینوشت: 

 

بابا مثل اینکه پلو یونانی خواهان داره ها: 

 

خوب مواد لازم: 

گوشت قلقلی که  اول می پزید بعد هم توی زعفرون و روغن کمی سرخ می کنید 

فلفل دلمه ای در  3 رنگ سبز و نارنجی و قرمز که نگینی خردش میکنید و با پیاز داغ و و قارچ خرد شده تفتش میدین تا یک کم نرم بشه نه زیاد +  ذرت پخته شده

بعد همه این مواد رو تو کره تفت میدین البته اگر بخواین می تونید نخود فرنگی هم بهش اضافه کنید 

بعد تو یک قابلمه نصف برنجی که درست کردین زعفرونی کنید و این مخلوط رو توش بریزید و قاطی کنید. 

آخر سر هم موقع کشیدن برنج تودیس لاب ه لا این مخلوط رو به برنج سفید بکشید و رویه آخر برنج هم یک لایه این مخلوط رو بریزید 

امیدوارم خوشتون بیاد............

نظرات 7 + ارسال نظر
صحرا چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:02 ب.ظ http://sahra87.persianblog.ir

امیدوارم مهمونیت به خوبی برگزار بشه . می شه بگی پلو یونانی چیه؟

شیرین چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:19 ب.ظ http://lionqueen.blogsky.com

چه عجب خانومی ی ی ی ی
بابا دیگه نا امید شده بودم از اینکه بازم بنویسی. راستش خسته شده بودم بس که سر زده بودم و این پست مشاوره خورده بود تو صورتم.

اول خوشحالم که بهتری و کمی شاد نوشتی.دوم بابا خونه داررررررررررر این پلو یونانی که گفتی چی هست ؟ ؟ ؟
سفرتون هم ان شاءلله جور شه ولی ما یه مشاور استرس داریم که همیشه می گه اگه الان احتیاج به استراحت دارین الان برین استراحت شده 2 روز بزارین برین بیرون شهر تو ماشین بخوابین باید الان برین نه بهمن ماه ! ! ! به این هم فکر کن
منم دعا کن سر افطار

روناک چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:27 ب.ظ http://www.ronak88.persianblog.ir

سلام خانومی ایشالا که افطاریت به خوبی و خوشی برگزار شه یه عده از مهمونا رو باید وایسادنکی شام بدین
خصوصی داری

سحربانو چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:28 ب.ظ http://samo86.blogsky.com

سلام
ایشالا که یه سفر جور می شه و میرین ، خیلی خوبه ، روحیه آدم عوض می شه یه عالم:)

مهربان پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 01:46 ق.ظ http://http://mehraban59.blogfa.com/

سلام خانومی
خوبی عزیزم؟
یه دوست جدید نمیخوای؟ من که حسابی دلم میخواد الان یک ساعته دارم وبلاگت رو میخونم تا بیشتر باهات آشنا بشم برات آرزوی موفقیت میکنم و امیدوارم دوستای خوبی برای همدیگه باشیم البته اگه اجزه بدین

حتما همینطوره
لطف کردی

شیرین جمعه 20 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 02:17 ب.ظ http://shirin-banoo.blogfa.com

سلام خانومی، چه کار خوبی کردی طرز پخت پلو یونانی رو گذاشتیا. سیوش کردم، باشد که بپزم (;
خوشحالم که از نظر روحی اوضاع خوبه، ایشالا همیشه همینطوری باشه.

ممنون
برای شما هم همینطور

شیرین شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:37 ق.ظ http://lionqueen.blogsky.com

عجب برنج خوش رنگی میشه ! حتما درستش می کنه مامانم (نیش باز) من که از این کارا نمی کنم.

ولی این برنج یونانی خودش یه غذای کامل میشه که .

آره خیلی هم خوشمزست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد